سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گپی دوستانه با رضا خانیان رئیس این سبک    
- لطفا" جهت آشنایی بیشتر خودتان را معرفی کنید؟
- رضا خانیان هستم . به سال 1345 در تهران متولد شده ام .
- هنرهای رزمی را در چه سالی شروع کردید ؟
- درسال 1362 با سبک کوک سول وان آشنا شدم . در فروردین ماه 1363 فعالیت خود را در باشگاه آتش نشانی زیر نظر استاد داریوش غفاری شروع کردم و سپس این رشته را تا سال 1370 زیر نظر استاد بهمنیار نامدار – استاد رضا ولی ن/اد و استاد مرتضی رودگرنیا ادامه دادم و موفق به اخذ کمربند مشکی دان 2 شدم .
- چطور شد که کوک سول را ادامه ندادید ؟
- در سال 1370 بعد از جدایی استاد ولی ن/اد از کوک سول و آوردن سبک جدید هاپکیدو به این سبک پیوستم و تا سال 1377 ریاست کمیته فنی و آزمون کشور را بر عهده داشتم و به کمربند مشکی دان 3 ارتقاء یافتم .
- با هان مو دو چگونه آشنا شدید ؟
- آشنایی و شروع فعالیت من با سیک هان مو دو به سال 1374 باز میگردد و در حال حاضر دارنده کمربند مشکی دان 5 ونماینده رسمی سازمان جهانی هان مو دو در ایران و خاورمیانه و غرب آسیا هستم .
- لطفا" درباره بنیانگذار این سبک و همچنین دلیل پرداختن شما به این سبک را توضیح دهید ؟
- بنیانگذار هان مو دو – استاد بزرگ دکتر هی یانگ کیم دارنده دان 5 جودو – دان 5 تکواندو – دان 8 کوک سول وان – دان 9 هان مو دو و درجه استادی در اکثر رشته های رزمی کره ایی از قبیل هوارانگ دو –   تان گ سودو – بای سول – پیب فال و ... می باشند . ایشان این سبک را در سال 1989 پس از سالها تحقیق و پ/وهش در تاریخ ورزشهای سنتی رزمی کره و /اپن بنیان نهادند و در سال 1996 این سبک را در سازمان جهانی کی دو ( سازمان جهانی دفاع شخصی ) به ثبت  و رسمیت رساندند .   
و اما علت  انتخاب سبک هان مو دو جهت آموزش در ایران – مدرن و تکامل یافته تر بودن تکنیکهای این سبک نسبت به دیگر سبک های کره ایی می باشد و در حقیقت  دکتر کیم بعد ار جمع بندی کل تکنیکهای دفاع شخصی و ضربه ای و مبارزه ای بعلت تسلط و استادی در این رشته ها نقایص و کاستی ها را رفع و کاملترین روش مبارزه و دفاع شخصی را بنیان نهادند .

 

- این سیک بیشتر روی چه مسائلی تکیه دارد و به نظر شما نقطه قوت این سبک نسبت به سبکهای دیگر چیست ؟

- کاربرد تکنیکهای هان مو دو بیشتر د رآموزش تخصصی فنون دفاع شخصی پیشرفته و حرکات و دفاع در برابر سلاحهای سرد از جمله : چوب کوتاه و بلند - کارد – نانچیکو – عصا –شمشیر – بادبزن – ریسمان –کمربند و ... می باشد و آموزش کاربردی ترین  قدرتمند ترین تکنیکهای درگیری نزدیک وخیابانی شامل : قفل های مفصل – پرتاب ها – افت ها – فنون مهار حریف و حرکات آکروباتیک و نمایشی می باشد . لازم به ذکر است که فنون این سبک به علت قدرت و تاثیر فوق العاده د ردانشکده پلیس – نیروهای وی/ه تکاور – نیروی وی/ه پلیس و سرویسهای امنیتی و یگانهای حفاظت شخصی ( بادی گارد ) دراغلب کشورها تدریس می شود .     
- شرط اعطای نمایندگی این سیک برای سایر استانها چگونه است ؟
- شرط اعطای نمایندگی هان مو دو دارا بودن کارت مربیگری رسمی از فدراسیون های معتبر رزمی و حسن شهرت و سابقه کافی رزمی و شرکت در دوره های آموزشی فشرده و موفقیت در آزمون می باشد . ضمنا" فیلم آموزشی تمامی کمربندها تهیه و با کمترین هزینه در اختیار مربیان و هنرجویان قرار خواهد گرفت .






تاریخ : یکشنبه 88/3/3 | 10:53 عصر | نویسنده : MEHRDAD | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.